باربری مازندران

باربری مازندران


باربری مازندران | باربری به معنای حمل بار از مکانی مشخص به مکانی دیگر می باشد که می تواند حمل بار و کالا های تجاری، شخصی و موجود زنده باشد. باربری می تواند جاده ای، هوایی، ریلی و یا دریایی و یا چند وجهی باشد.


در کشور ما باربری را معمولا برای حمل و نقل اثاث منزل، خرده بار و عمده بار استفاده می کنند که که در ابعاد بزرگتر می توان آن را به دسته های باربری سبک و سنگین تقسیم کرد.

تعاریف متنوع باربری


باربری به صورت‌های مختلفی تعریف می‌شود که اساس همه این تعاریف، به تعریف خلاصه جابجا کردن و حمل وسایل مربوط می‌شود. اما به طور دقیق می‌توان تعریف آن را به صورت زیر مطرح نمود:

به طور کلی، به معنای جابجا کردن وسایل، چه وسایل منزل و چه وسایل یک اداره یا سازمان می‌باشد. همچنین می‌توان گفت به معنای جابجا و منتقل کردن وسایل از یک مکان به مکان دیگر است که افراد برای این کار بهتر است برای سهولت در کار خود با موسسات معتبر باربری تماس بگیرند.

باربری مازندران

باربری مازندران

انواع روش‌های باربری


موسسات باربری پس از پذیرش سفارش جابجا کردن وسایل از سوی یک موسسه یا اشخاص و پس از هماهنگی طرفین، بسته به نوع کالاها و خدمات، باربری‌های متفاوتی انجام می‌دهند که به طور کلی انواع باربری‌ها به شرح زیر می‌باشد:

1 . باربری زمینی با ماشین سنگین و وانت‌بارها :

گاهی اوقات هم فاصله زمانی برای جابجا کردن وسایل کم می‌باشد و هم این که وسایل به لحاظ وزن و تعداد زیاد نمی‌باشند. در این مواقع از روش‌های باربری زمینی، ماشین‌های سنگین و وانت‌بارها، استفاده می‌شود.

2 . باربری زمینی به کمک قطارهای باربری:

گاهی اوقات، برای جابجا کردن وسایل و کالاها به ویژه کالاهای تولیدی که در حجم و تعداد زیادی باشند و فاصله زمانی برای جابجا کردن کالاها بسیار زیاد باشد، بهترین کار استفاده از روش باربری زمینی به کمک قطار می‌باشد.

3 . باربری هوایی:

بابری هوایی، یکی دیگر از روش‌های جابجایی و حمل وسایل، به ویژه وسایل سنگین و در حجم بسیار زیاد می‌باشد.

4 . باربری دریایی:

باربری دریایی، یکی دیگر از روش‌هایی است که افراد و موسسات برای حمل و نقل اثاثیه و وسایل سنگین مورد استفاده قرار می‌دهند.

باربـری مازندران

مهمترین نکات و اصطلاحاتی که در این مبحث وجود دارد:

در بحث باربری، جدا از تعاریف و ویژگی‌های باربری خوب، می‌بایست با پاره‌ای از اصطلاحات و واژه‌های مرتبط با آن آشنا شد که به شرح زیر می‌باشند:در بحث باربری، جدا از تعاریف و ویژگی‌های باربری خوب، می‌بایست با پاره‌ای از اصطلاحات و واژه‌های مرتبط با آن آشنا شد که به شرح زیر می‌باشند:

شرکت اتوبار:

این اصطلاح به شرکت‌های باربری اطلاق می‌گردد که می‌بایست وسایل و اثاثیه‌های شخصی یا سازمانی را از یک شهر به شهر دیگر جابجا نمایند و اساس کار این گونه شرکت‌ها بر حمل و نقل زمینی می‌باشد.

کارگران حمل بار:

به کسانی گفته می شود که از طرف موسسه و شرکت‌های باربری برای جابجا کردن وسایل و اثاثیه مشتریان باید در محل مورد نظر نسبت به جابجا کردن صحیح وسایل، بسته‌بندی و … اقدام نمایند.

شرکت‌های باربری:

به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که مهمترین و اساسی‌ترین وظایف آن‌ها، حمل و نقل و جابجا کردن وسایل به طرق مختلف زمینی، هوایی یا دریایی می‌باشد.

بارگیر:

به بخش‌هایی از ماشین‌ها و وسایل نقلیه‌ای که برای حمل وسایل و کالاها استفاده می‌شوند، گفته می‌شود.

بارهای فله‌ای:

به وسایل و کالاهایی گفته می‌شود که هیچ‌گونه بسته‌بندی ندارند ولی به کمک وسایل و کانتینرهای خاصی جابجا می‌گردند.

باندل:

به وسایل و بارهای چوبی و فلزی مانند لوله‌های کم‌قطر و در وزن‌های سبک گفته می‌شود.

 عداتول:

به بارهایی که پر تراکم باشند گفته می‌شود؛ مانند بارهای شکر، نمک و پنبه.

باربری مازندران

باربری مازنـدران

شرکت های باربری و حمل بار چه کاری انجام می دهند؟

شرکت های باربری،‌ یعنی شرکت هایی که حمل و نقل وسایل شما را از مکانی به مکان دیگر انجام می‌دهند که به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به تفصیل پرداخته ایم.

۱- شرکت های بین المللی حمل و نقل

که کالا و وسایل را از کشوری به کشور دیگر حمل می کنند.

۲- شرکت های حمل و نقل داخلی (حمل و نقل کالای داخلی)

که کالا و وسایل را از در داخل یک کشور حمل می‌کنند. برای حمل کالا و وسایل راه‌های مختلفی مانند: دریا، راه آهن، جاده وجود دارد، که شما با توجه به مسافتی که در پیش دارید می توانید یکی از این روش‌ها را برای حمل و نقل وسایل خود انتخاب کنید.

شرکت باربری شهری

باربری شهری یا اتوبار به شرکت یا دفتر باربری گفته می‌شود که در محدوده یک شهر یا استان فعالیت می‌کند.

عمده فعالیت شرکت های باربری شهری یا اتوبار حمل اثاثیه منزل هست. در کنار حمل اثاثیه منزل خدمات بسته بندی و ارسال کارگر خالی هم توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود.

بیشتر مشتریان این باربری ها خانوارها و مستاجرها هستند که قصد دارند اسباب خود را از یک طرف شهر به طرف دیگر شهر جابجا می‌کنند.

باربری مـازندران

شرکت باربری بین المللی

اگر قصد داشته باشید که اثاثیه خود را به یک کشور خارجی ارسال کنید یا یک محصول را صادر کنید. باید از یک شرکت باربری بین المللی استفاده کنید.

تاسیس شرکت باربری

برای تاسیس شرکت باربری و راه‌اندازی شرکت باربری ابتدا باید یک شرکت در اداره شرکت ‌ها ثبت کنید. بعد از آن نیاز به مجوز از اتحادیه باربری بین شهری هستید. وقتی در اداره ثبت شرکت‌ها می‌خواهید مدارک ثبت شرکت را پرکنید وقتی به وظیفه حمل و نقل اشاره می‌کنید باید مجوز باربری خود را ارائه کنید وگرنه امکان ثبت شرکت وجود ندارد.

بعد از اینکه شرکت باربری ثبت کردید باید از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجوز شرکت حمل و نقل داخلی کالا را دریافت کنید، بعد از آن می‌توانید از اتحادیه باربری بین شهری مجوز اصناف را دریافت کنید. شما برای راه اندازی یک شرکت باربری باید سه فاکتور زیر را داشته باشید

– مکانی با متراژ بالا برای پارک کامیون

– دفتر فروش

– سرمایه حداقل 1 میلیارد تومان

ارتباط با ما:

آدرس: مازندران،بابل

شماره تماس: 09190825330

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!